Sihanoukville, part deux - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu Sihanoukville, part deux - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu

Sihanoukville, part deux

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marjolein

09 Augustus 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

En zo leiden alle wegen weer naar Sihanoukville. In de paar dagen die we nog over hebben, willen we een poging doen om met dit mooie weer nog te gaan vissen... en die poging lukt! We huren een privébootje voor een dagje eilandhoppen, zwemmen en vissen. Na een haastig ontbijt (de boot kwam ons een uur te vroeg halen) barstte er een stortbui los. Deze hebben we op onze veranda bij de bungalow rustig uitgezeten. Inmiddels stond er ook op deze veranda een klein tv-tje klaar en kwam de onderhoudsman de douche repareren, want helaas waren er wat mankementjes aan onze strandbungalow in Sihanoukville. Na de bui vertrokken we op een krakkemikkige boot, die onderweg een keer pech kreeg en waar regelmatig gehoosd moest worden, maar dat mocht de pret niet drukken. We legden aan bij een eilandje en konden gaan zwemmen. Lekker water, beetje snorkelen, ik verloor mijn snorkel natuurlijk meteen want ik ben niet zo handig in het water, en na het zwemavontuur gingen we vissen. Dit gebeurt hier met een leeg waterflesje waar een vislijn omheen gewikkeld is met aan het eind een loodje en een inktvisje. Gek genoeg vang je daar nog wat mee ook. Onze schipper en z'n hulpje hadden zo wat visjes gevangen en per ongeluk ving ik er ook redelijk snel een. Harry vroeg met behulp van een tekeningetje op de ereader waar het aas moest hangen, op de grond of erboven, en toen dat duidelijk was (het moest iets erboven) ging het bij ons ook beter. Nou ja, bij mij dan. Bij de eerste vissessie bleef Harry wat achter. Gelukkig heeft hij dat bij de tweede vissessie weer ingehaald. We hebben allerlei visjes gevangen en later natuurlijk ook gefotografeerd. Mijn persoonlijke favoriet was een zilverkleurig maanvisje met wat geel aan de randen van zijn kieuwen. We hadden alle vangst in een koelbox met water gegooid, maar helaas ging er tussentijds nog wel het een en ander dood. Uiteindelijk bleek dat niet uit te maken, want toen we teurgkwamen bleken de visjes meegenomen te worden door de bemanning om lekker opgepeuzeld te worden.
Terug in het hotel bleek receptionist Toi Boy jarig te zijn. Aan de hotelbar hebben we nog een drankje gedaan met het feestgezelschap. Onder het genot van harde muziek stuiterde Toi Boy in het rond, werd Security Guy buiten westen weggedragen (waarbij het hoofd van de beveiliger af en toe op de stenen trap stuiterde, hij werd namelijk door dronken Cambodjanen opgetild aan armen en benen en ondersteboven een trap opgedragen waarbij niemand op zijn hoofd lette) werd het een hilarisch avondje. We hebben nogmaals gezien dat die Cambodjanen dus echt niet tegen drank kunnen!

Vandaag was onze laatste dag in Sihanoukville. Morgen nemen we de bus naar Bangkok, dan hebben we daar nog een nacht en daarna stappen we op het vliegtuig naar huis. Ergens kijk ik er wel naar uit om weer thuis te zijn, maar aan de andere kant... :) Naja, eerst op naar onze last night hier en dan de last night in Bangkok!