Getting there...! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu Getting there...! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu

Getting there...!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marjolein

15 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Nou, om maar weer bij het begin te beginnen... het reizen is het leukste aan een verre reis, toch? Dus: we hebben een goede rit gehad naar Düsseldorf. Omdat we dit keer geen pech kregen met de auto, het wel druk was op de weg maar zonder file (wat een verschil met de rit door Frankrijk vorig jaar!) waren we 'nogal op tijd'. Tijd genoeg dus om op ons gemak een parkeerplaatsje te zoeken, de Skytrain te nemen naar het vliegveld (een ritje van niks, maar de eerste keer dat ik in een echte Skytrain zat) en de terminal te bewonderen. Mede door de Skytrain zag het eruit alsof je in Startrek was beland. Helaas gold dat ook voor de bewegwijzering in de terminal. Ik geloof dat we wel 3x de hele terminal rondgelopen zijn op zoek naar de plaats waar we onze bagage kwijt konden, zelf heb ik er een extra rondje bijgedaan vanwege de zoektocht naar het toilet en toen was de lol er wel weer af. ;-) Naja, verder mogen we niet klagen over de vlucht. Air Berlin, die het eerste deel van de tocht verzorgde, had een vliegtuig met eigen dvd-schermpjes dus je kon je eigen film kijken, slechte stoelen, een alleszins eetbare avondmaaltijd (kip voor Harry, pasta voor mij) èn ze vlogen nog op tijd ook. Wat kun je nog meer wensen. Oh ja, ik weet het al, een betere aansluiting! Toen we onze boardingpasses kregen, stond er een vreemde tijd op de pass van Abu Dhabi naar Bangkok. We hebben het nagevraagd en wat bleek, de tweede vlucht bleek 7 uur vertraging te hebben. Bij aankomst op Abu Dhabi werden we echter keurig omgeboekt op een andere vlucht, die al anderhalf uur later zou vertrekken. Goeie actie, complimentje voor Etihad Airways! Abu Dhabi is namelijk helemaal geen spannend vliegveld. Er zijn wat winkeltjes, het uitzicht bestaat alleen maar uit zand en bouwkranen. Fijn dus dat we meteen door konden. Ook die vlucht ging goed, we hebben bijna de hele vlucht geslapen. Om vervolgens te landen in Bangkok! We waren weer terug! :) De rit naar het hotel was een herbeleving van onze 'One night in Bangkok' van twee jaar geleden; de Khao San Road was er nog, 'onze' roof top bar ook, Singha bier is nog niet failliet gegaan en we hebben dat alles gevierd met een bordje pad thai en kroepoekjes.