Chillen onder palmen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu Chillen onder palmen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu

Chillen onder palmen

Door: harrymar

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marjolein

19 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

Nha Trang is een enorm toeristische stad. Volop Europeanen, Australiers, andere blanken, barretjes, pizza en doner etc. Voor zover er nog niet genoeg hotels zijn, worden deze volop bijgebouwd. Een soort Vietnamees Salou dus. Wij moesten nog verder naar ons eiland dus werden keurig opgepikt bij de Rainbow Bar. En zaten weer 2 uur in een taxibusje, 10 minuten op een bootje en ja hoor... daar zagen we waar we naar op zoek waren geweest! Hutjes, palmen, zwemmende mensen, blauw water, koraal, visjes, een cocktailbar en natuurlijk rust, stilte, het geruis van de golven... Een soort Blue Lagoon maar dan met meer mensen (en die cocktailbar natuurlijk). Na het uitpakken lagen we al in het water, dat echt onfatsoenlijk warm is. Volgens Harry zou Herman hier zonder moeite door komen! 's Avonds hebben we gedineerd, wat Frans-Vietnamees zou moeten zijn. Dat is het ook wel, we hadden een Vietnamees soepje en daarna taaie gefrituurde inktvis, gevolgd door Boeuf Bourguignon en we eindigden met een soort chocoladebroodje (zompig, klef en oneetbaar). Het is wel vreemd om in zo'n land Frans eten te moeten verorberen, dat is dan weer even wennen. Het menu staat dagelijks vast, dus inspraak hebben we niet. Maar we zien wel hoe dat loopt.
De bar werkt goed, koude cola, lekkere cocktails en ijsthee die gemaakt is van ijs, thee (verrassing ;)) en suiker en citroensap (vers). Lekker hoor! Harry's favoriete drankje nummer 2. We hebben nog wat gepoold, tegen een Nederlandse jongen (Harry verloor) en later tegen een Frans stel (zij verloren, 2x!), nog wat over het water uitgekeken en toen zijn we gaan slapen onder de klamboe. Waarbij Harry nog even enorm schrok van een paar vreemde kreten, die volgens ons beiden werden gemaakt door een groot beest net buiten de hut, volgens mij met veren en volgens Harry met haar, maar we hebben het beest niet gezien dus kunnen geen zekerheid geven. Verder dacht Harry nog dat er allerlei enge beesten onder de deur door kropen en schoof hij mij de schone taak toe morgen alle kleren die op de grond lange uit te kloppen en toen zijn we heerlijk ingeslapen.
Verder gaan we nog bedenken wat we de drie dagen op dit eiland gaan doen maar ik wil besluiten met een citaat van Harry dat alles zou moeten zeggen over Hon Ong: "Godverdomme wat is het hier mooi!"

• 19 Juli 2011 - 06:42

Marjolein II:

Nouweuh.... die drie dagen op zo'n eiland lijken me makkelijk in te vullen! Chillen, snorkelen, borrelen, zwemmen, bijbruinen (als dat nodig is), etc!
    En die beestjes, ach... hoort erbij he ;) Of 't nou veren of haar heeft, haha! Dit is dat eiland wat jullie tevoren geboekt hebben toch? Njoy!!

• 19 Juli 2011 - 17:55

Ineke:

het is erg leuk allemaal wat we van jullie horen ook eng zo onder de grond maar een eilandje jonge jonge dat wil ik ook zonder beestjes groetjes reyer en ineke

• 20 Juli 2011 - 17:05

Katja:

Hola reizigers, het klinkt allemaal geweldig. Enne Marjolein, de mensen rijden daar nu eenmaal anders .... gewoon lekker relaxed je laten rijden en genieten van het waanzinnig mooie landschap. Dus oogjes open houden in plaats van dicht doen. En gaat het mis, nou .... dan gaat het mis; dat is wat het is. Geniet ze en tot snel daarna. Ben erg benieuwd naar de foto's. Dikke zoen!