Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: harrymar

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marjolein

31 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

Nou, ik had niets moeten zeggen over gebrek aan regenseizoen... het regent hier! Kan overigens geen kwaad. Toen we aan kwamen rijden in de taxi van het vliegveld lag er een dikke smoglaag over Hanoi heen en de eerste dag hier was bloedheet en benauwd, dus het is wel fijn als de regen dat wegspoelt. Overigens wel grappig hoe de scooters ook verdwijnen door de regen; gisterenavond was er geen kip op straat (ook letterlijk niet :P) terwijl het niet eens echt regende, het waren maar buitjes. Wij Hollanders zijn wel erger gewend! ;) Vreemd overigens wel weer, een zaterdagavond zonder mogelijkheid om echt gezellig een biertje te drinken ergens omdat alles om 12 uur dichtgaat en wij wat laat waren met eten. Dat hoeft dan overigens ook weer geen bezwaar te zijn, want eten gebeurt hier in sneltreinvaart en het is ons meer dan eens overkomen dat we twee gangen tegelijk of supersnel na elkaar kregen. Anyway, wij waren gisterenavond dus weer aangewezen op onze inmiddels favoriete zender HBO (Amerikaans, Engelstalige nieuwe (!) films met Vietnamese ondertiteling. Maar goed, wat onbenullige ontspanning mag natuurlijk ook wel na een dagje cultuur, we zijn gisteren naar de Hao Lo prison geweest, waar eeuwenlang Vietnamezen onderdrukt en gemarteld werden door de Fransen en waar ook Amerikaanse POW gevangen hebben gezeten (volgens de Vietnamese uitleg onder veel betere leefomstandigheden dan de Vietnamezen in die tijd; echt een paradijsje! :S) We zijn ook de avond dat we hier aankwamen meteen naar het Waterpoppentheater geweest; het was uitverkocht maar in het kader van 'een brutaal mens heeft de halve wereld' hebben we bij de kassa gewacht of er mensen waren die hun gereserveerde kaartjes niet kwamen ophalen, die waren er uiteraard dus wij konden toch naar binnen! :D
Voor vandaag staat er ook weer een dagje musea op het programma. Die houden overigens de vreemdste openingstijden aan: van 8.30 tot 11 en dan weer van 13.30 tot 16.30 bijvoorbeeld. Aangezien die openingstijd van 's morgens sowieso volledig aan ons voorbij gaat, moeten we dus nog zien dat we al onze gewenste musea gaan halen! Op maandag zijn ze gesloten, dus op onze laatste dag hier moeten we nog maar zien hoe we onszelf zoet gaan houden... Maandagavond pakken we de nachttrein naar Sapa (die van vanavond was volgeboekt, anders waren we al eerder vertrokken uit Hanoi). We blijven 2 nachten in Sapa in een B&B dat ons is aanbevolen door Yuri en Nelse (zie eerder verslag) en dan pakken we de nachttrein weer terug naar Hanoi. Vanuit daar gaan we in ieder geval richting Halong Bay, maar wat en waar precies staat nog niet vast. Er is daar nogal wat te zien en te doen dus het lijkt erop dat we alsnog in tijdnood komen :)! Maar goed, eerst nog maar genieten van frisse berglucht in Sapa.

En M2, voor het geval je nog tijd hebt om deze updates te lezen, je snapt wel dat ik sta te springen om details te horen he! Van die belangrijke dingen als gewicht, lengte, heeft ze alle vingertjes en teentjes, hoe is de bevalling gegaan (je mag de bloederige details weglaten en ik hoef ook de video-opnamen niet te zien ;)), hoe houdt Daan zich eronder en heb jij al wallen gekregen etc. :D Het is dat een telefoongesprek echt een kapitaal zou gaan kosten, anders had ik al lang gebeld natuurlijk!!!! Anyway, ik hoop dat alles goed gaat en reken er maar op dat ik heel snel voor je neus sta als ik weer in Nederland ben om Renske te bewonderen!!! (PS Had je nou echt niet nog even 2 weken kunnen wachten? :))

Hele dikke kus weer voor iedereen en tot de volgende update!

• 31 Juli 2011 - 10:34

Marjolein II:

Hey lein, tuurlijk lees ik jouw updates nog!! Onze dochter is prachtig (cliche, tuurlijk is je eigen kind prachtig ;))!! Mail met o.a. vinger- en tenen-aantal zonder bloederige details volgt later!
    XXX

• 31 Juli 2011 - 10:35

Marjolein II:

Correctie: tuurlijk lees ik JULLIE updates nog! ;)