Een dagje rust in An Binh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu Een dagje rust in An Binh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu

Een dagje rust in An Binh

Door: harrymar

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marjolein

16 Juli 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Een rustige dag in Vinh Long, of eigenlijk op An Binh, het eiland aan de overkant van Vinh Long. We hebben eerst uitgeslapen tot een uur of 10, wat een luxe! Toen ik ging ontbijten na een heerlijke douche waren alle andere gasten al vertrokken. Alleen Lara, de Francaise die 2 maanden als vrijwilligster in Saigon heeft gewerkt in een weeshuis, en haar vriend waren er nog, maar die zouden in de middag vertrekken. Het ontbijt was lekker. De attente vrouw des huizes signaleerde dat ik op was en bijna automatisch kwam er een lekker gebakken eitje op tafel, samen met een gigantisch brood en heerlijke koffie en jasmijnthee. Ik was weer helemaal happy. 's Middags zijn we een stukje gaan fietsen. Wel grappig, want we bleken zelf nogal een attractie te zijn. Toen we even stopten bij een miniwinkeltje voor een cola (en een fietspomp, waarbij Harry zijn vaardigheden voor theater weer kon uitoefenen om duidelijk te maken wat we wilden) werd er om ons heen veel gelachen en er legden wel erg veel Vietnamezen even aan voor een praatje bij de eigenaren daar!
Toen we terugkwamen bij de homestay is Harry bevorderd tot babysit; het 3-jarig kind van Nam werd Harry's beste vriend en liep hem overal achterna! Later lag ik in een van de hangmatten te slapen en was Harry aan het tekenen. Han en de vrouw van Nam waren onder de indruk van zijn tekenvaardigheden! Dat opgeteld bij het koken van gisteren (Harry heeft vrijwillig de loempia's gemaakt) en de leuke omgang met het kind (naam ben ik weer eens kwijt, het was iets Vietnamees) maakte hem geloof ik tot de ideale man!
Algemene observatie: de hoeveelheid dieren. Van stapels hagedissen op de muur tot kippen met kuikens tot honden in alle leeftijden tot ratten die zich via de bomen en het dak boven ons bewegen tot stapels muggen, we hebben onze eerste muggenbeten te pakken! Ook wel leuk: er is eb en vloed in de Mekongdelta. Gisterenavond stond ineens de zijtak waarlangs we verblijven droog en vanmorgen was het water weer terug. Je ziet het ook aan de stroming; de waterplanten drijven dan de ene, dan weer de andere kant uit.