Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: harrymar

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marjolein

22 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

Zo, daar zijn we weer na 3 dagen visjes kijken, palmbomen bewonderen, van de zon genieten, hagedissen observeren (en geobserveerd worden door de beestjes), muggen doodslaan, door muggen gebeten worden (andere dan die dode natuurlijk), zee- en landkrabben kijken, kortom, we hebben de afgeslopen dagen heerlijk gelambald in en om ons hutje op het eiland. Heerlijk, al zitten er naar mijn smaak wat teveel Nederlanders (ik schat een voorzichtige 80%, de rest lijkt Frans of is Vietnamees en werkt hier). We hebben vanmorgen een lijstje gemaakt van alle vissen die we hebben gezien. We hebben hier nl. snorkels gehuurd en daarmee toch aardig wat tijd in het water gelegen. Harry natuurlijk langer dan ik, maar ik ben dan ook geen waterrat en hij wel. Gelukkig is dat de enige rat die we hier gezien hebben. Aan vissen hebben we de meest merkwaardige beesten gezien: een aal (bij nacht, die weerkaatste het licht dus we konden hem goed zien), visjes die verticaal zwommen (razorfish), slakken van een halve meter die op de grond liggen (Harry zei dat het slakken waren, ik zou dat nooit bedacht hebben met die vreemde vormen), koraalriffen die bezaaid zijn met kleine visjes, Harry heeft net als in Turkije de vissen gevoerd door ze oesters te voeren (nee, niet net als Herman, dit was een andere versie van vissen voeren). Verder hebben we een spiny devilfish gezien, die zette z'n stekels op als je te dichtbij kwam, maar het was al knap als je hem zag want dit was zo'n vis die zich ingroef in de bodem. Ook leuk waren de anemoonvissen (de Finding Nemo-versie), die waren echt niet bang! Als Harry te dichtbij kwam gingen ze in de aanval, erg grappig om te zien. En Harry zou Harry niet zijn als hij ze niet een beetje lastig viel natuurlijk. Dat deed hij niet bij een moray, die zat tussen de rotsen in en zag er erg gevaarlijk uit.
's Avonds hebben we na het diner (ook meestal erg lekker!) nog langs het strand gewandeld en geprobeerd vissen te zien in het water, is ook best gelukt eigenlijk. Een van de engste beesten was een grote rood-oranje duizendpoot onder water, daar wil je echt niet per ongeluk op gaan staan! Ik moet zeggen, hoe meer onderwaterleven we zagen, hoe minder ik nog ergens mijn voeten neer durfde te zetten...

We hebben nu ons hutje verlaten en zijn gepakt voor de reis naar Hoi An. Hier gaan we 3 nachten verblijven, het hotel is al geboekt en we gaan ernaartoe met de sleeping bus, oftewel de oogjes gaan toch weer toe in de bus Katja! :) Benieuwd wat Hoi An ons weer gaat brengen, wij zijn er weer klaar voor!

xxx H&M

• 22 Juli 2011 - 11:17

De Wout:

goed te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. groetjes van WY en ook van De La Tino