Rust in Vinh Long - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu Rust in Vinh Long - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Harry en Marjolein - WaarBenJij.nu

Rust in Vinh Long

Door: harrymar

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marjolein

14 Juli 2011 | Vietnam, Vĩnh Long

Nou, om 5 uur opstaan en om 6 uur werden we opgehaald bij het Guesthouse om naar de floating market te gaan. De Mekong Delta is geweldig. Het water ziet er echt smerig uit, bruin en modderig, langs de kanten staan allerlei bomen en dat ziet er dus heel groen uit. Tussen alles door staan krotten van huisjes of juist mooie huizen, de verschillen zijn erg groot. Op een bootje door de Mekongdelta reizen is in ieder geval een mooie manier om op je gemak alles te bekijken. Je ziet bananen en kokosnoten, longanbomen en allerlei andere fruitsoorten. En lekker! Op de drijvende markt hebben we een heerlijke watermeloen opgepeuzeld. De verkopende boten hadden aan een lange stok het product gebonden dat ze aanboden, zo kun je zien wat je bij hen kunt kopen.
Na de drijvende markt kwam de rest van het toerisme: een honingmakerij (1 bijenkast en heel veel producten die we mochten kopen), een rijstverwerkingsfabriekje (popcorn, caramelpopcorn, rijstwafeltjes, toffee etc., gelukkig voor Harry ook te koop), een bonsaikwekerij (met lekkere thee en fruit erbij). De gids (de zus van de man die ons gisteren de homestay heeft aangesmeerd, zijn we overigens wel blij mee!) vertelde niet veel (eigenlijk niks) dus verder was het niet zo spannend. Onder het genot van een hoosbui zijn we via het water bij de homestay beland. Hier zijn ook Yvonne en Gerhard beland (toeval!), 2 Duitsers (waarvan de jongen 2 jaar in Australie is geweest en nu verder rondreist en dus al 2 jaar en 8 maanden van huis is!), twee Franse meisjes waarmee we gisteren een taxi hebben gedeeld kwamen we hier ook weer tegen, nog 4 Fransen en dat was het geloof ik. Oftewel: volgens mijn telling 12 buitenlanders tegenover tja, hoe groot is de Vietnamese familie hier? Ik heb ze nog niet geteld, maar ik denk wat wij winnen! :) Harry's momentje van de dag: het ophalen na de regen van de rugzakken. Met een klein bootje is hij via onooglijke watertjes naar de homestay gevaren en dat vond ie toch wel heel speciaal...
Nou, straks eten we hier, geen idee wat maar ik geloof dat Han zei dat we een kip gingen slachten, Harry wil mee koken dus ik ga hem wel veel plezier wensen daarmee, ik ga wel wat voor me uit kijken en ontspannen. Ik merk dat we al best veel gedaan hebben en dat het tempo hoog ligt en ik wil iets meer een vakantiegevoel krijgen (ontspannen, weet je!). Dus ik ga voor luieren, liefst in de hangmat, de komende uren. En wat we morgen gaan doen? Nog geen idee. Qua planning is het af en toe ook spannend! :)

• 14 Juli 2011 - 10:23

Moeder:

lijkt me een geweldige reis; wat een belevenissen!

• 14 Juli 2011 - 13:11

Ineke Van Kraanen:

hallo harry en marjolein wij vinden het heel leuk om jullie te volgen en kijken iedere dag even naar het reisverslag heel veel plezier en goed oppassen groetjes reyer en ineke

• 14 Juli 2011 - 17:21

Herman-fransje.:

we zijn verbaasd dat jullie in een paar dagen al zoveel hebben gezien en ondernomen, groetjes van ons

• 14 Juli 2011 - 18:17

De Wout:

Ollah,

Goed te lezen dat jullie het goed maken en ervan genieten. Vervolg de reis met veel plezier en wens jullie daarbij alle goeds.

Klein bericht voor Harry.
    Bij Lia gaat het goed, wanden staan erin en toon heeft de elektra er bijna helemaal inzitten, ik houd je op de hoogte.

Ga jullie kei goed, veel liefs.

Wout en Yvonne

• 18 Juli 2011 - 13:52

Marjolein II:

Euh.... hoosbui.... Had je nou toch maar die handige poncho bij je he! :P